Rozrząd 1.9 TDI ALH - wymiana/naprawa silnika

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • devilzary
    Classic
    • 2012
    • 14

    Rozrząd 1.9 TDI ALH - wymiana/naprawa silnika

    Zeby nie zakladac nowego tematu.
    Korzysta ktos juz z aero2?
  • greglow
    Drive
    • 2011
    • 42

    #2
    Rozrząd 1.9 TDI ALH - wymiana/naprawa silnika

    Witam

    Zdążyłem się przed chwilą przywitać i zaczynam swój pierwszy post. Sprawa nie jest bardzo pilna ale dość poważna:

    Octavia 1.9 TDI ALH o konkretnym już przebiegu - >300tyś zaliczyła awarię na trasie. Serwisowana do ok 280tyś w ASO.
    Przeskoczył pasek rozrządu i silnik nie daje oznak życia.
    Był już w serwisie (niestety ASO) ale panowie tylko dokonali pobieżnego przeglądu i wyrównali pasek tak jak być powienien. Niestety echo...
    Tak więc (auto jeszcze nie jest wstawione do mechanika) podejrzewam, że wnętrzności są praktycznie bezużyteczne.

    Zakładam więc że nie obędzie się bez kupna innego silnika. I tu pojawia się kilka pytań:
    - czy z silnikiem musi być wymienione sprzęgło i jakieś inne podzespoły napędu?
    - czy przed wstawieniem nowego silnika wymienić mu rozrząd czy robić to dopiero jak silnik zapali i pokaże że pracuje?
    - czy używany silnik z gwarancją rozruchową może być lepszy niż naprawa starego?
    - jak nazywa się element który trzeba wymienić aby nie trzeba było kupować kompletnego silnika?
    - jest jeszcze silnik o innym kodzie który można wstawić w przypadku braku ALH?
    - zna ktoś dobry warsztat w okolicy Chorzów/Swiętochłowice/Katowice?
    - i ostatnie - może ktoś już miał podobny problem i mógłby coś skrobnąć na ten temat

    W każdym bądź razie z góry dzięki za pomoc

    Komentarz

    • krzysiek13
      L&K
      • 2010
      • 1155

      #3
      W zasadzie wszystkie odpowiedzi znajdziesz przeszukując forum

      Zamieszczone przez greglow
      - czy z silnikiem musi być wymienione sprzęgło i jakieś inne podzespoły napędu?
      Specjalnie z okazji wymiany silnika nie

      Zamieszczone przez greglow
      - czy przed wstawieniem nowego silnika wymienić mu rozrząd czy robić to dopiero jak silnik zapali i pokaże że pracuje?
      Jak uważasz, ja bym wymienił od razu po montażu.

      Zamieszczone przez greglow
      - czy używany silnik z gwarancją rozruchową może być lepszy niż naprawa starego?
      Musisz to sobie przekalkulować. Poszukaj, niedawno był podobny temat. Kolega naprawiał stary, bo wyszło mu to troszkę drożej niż wsadzenie innego, a kilka nowych części jest.

      Zamieszczone przez greglow
      - jak nazywa się element który trzeba wymienić aby nie trzeba było kupować kompletnego silnika?
      Tego nikt nie powie bez oględzin, różnie bywa.

      Zamieszczone przez greglow
      - jest jeszcze silnik o innym kodzie który można wstawić w przypadku braku ALH?
      Na pewno można :szeroki_usmiech może coś mocniejszego przy okazji? Poszukaj albo poczekaj aż ktoś mądrzejszy się wypowie co i jak dokładnie.

      Zamieszczone przez greglow
      - zna ktoś dobry warsztat w okolicy Chorzów/Swiętochłowice/Katowice?

      Przykładowo tam gdzie robiłem rozrząd, albo coś innego, wedle uznania
      Octavia

      Komentarz

      • piotrek_os
        RS
        S_OCP Member
        • 2006
        • 8160
        • Octavia II (1Z3)
        • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

        #4
        greglow, przy jakim przebiegu ostatnio była wymiana paska?
        Moja 0II http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=78994

        Komentarz

        • Krzycho-63
          Rider
          • 2007
          • 628
          • Superb II (3T4)
          • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

          #5
          Zamieszczone przez greglow
          - jak nazywa się element który trzeba wymienić aby nie trzeba było kupować kompletnego silnika?
          Zamieszczone przez krzysiek13
          greglow napisał/a:
          - jak nazywa się element który trzeba wymienić aby nie trzeba było kupować kompletnego silnika?

          Tego nikt nie powie bez oględzin, różnie bywa.
          Chodzi o tzw. słupek silnika-czyli silnik bez osprzętu.
          Skoda Superb II Ambition
          2.0 TDI CR 170 KM

          https://www.facebook.com/kjautoelektronika/

          Komentarz

          • greglow
            Drive
            • 2011
            • 42

            #6
            Kurcze, długo mnie nie było na forum. Po pierwsze wielkie dzięki za informacje.
            Nie wiem dlaczego ale strasznie ciężko u mnie w domu działa to forum. Aż mi się odechciewa.
            Auto jest w tej chwili w warsztacie na operacji wymiany na używkę. O wynikach poinformuję. Jak będę miał możliwość przyjżę się staremu silnikowi....

            Komentarz

            • krzysiek13
              L&K
              • 2010
              • 1155

              #7
              Zamieszczone przez greglow
              Nie wiem dlaczego ale strasznie ciężko u mnie w domu działa to forum. Aż mi się odechciewa.
              Standard o pewnych porach :szeroki_usmiech
              Zamieszczone przez greglow
              O wynikach poinformuję. Jak będę miał możliwość przyjżę się staremu silnikowi....
              Przede wszystkim napisz ile przelotu miał ten zerwany rozrząd, czy wymieniany był z pompą wody, jakiej firmy i gdzie kupione były poszczególne jego elementy. Porównaj też stan paska i rolek do nowych, jeśli masz taką możliwość, no i daj znać co było przyczyną - wadliwa część, czy błąd w sztuce. Przyda się taka informacja :wink:
              Octavia

              Komentarz

              • greglow
                Drive
                • 2011
                • 42

                #8
                Witam znów po przerwie
                Niestety nie dam odpowiedzi na te szczegółowe pytania.
                Silnik został wymieniony bez przeprowadzania diagnozy starego. Jak się okazało po demontażu widać było jakieś uszkodzenia przez otwory w głowicy. Mechanik twierdził że naprawa wg jego oka byłaby nieopłacalna (uszkodzone były też 2 wtryski i świeca).
                Jaki był założony pasek itd.? Ostatni rozrząd był robiony w ASO przy 280 tyś. W chwili awarii ok 339 tyś. A więc jeszcze był zapas. Może to przypadek... W każdym bądź razie gwarancja na rozrząd w ASO wynosiła 2 lata i ten czas już upłynął.
                Póki co zrobiłem na "nowym" silniku 500km więc na razie się wiele nie wypowiadam - ok 4,8l/100 silnik chodzi równo że na masce można jajo postawić :lol: Dzięki za pomoc i sugestje ale to chyba koniec tematu bo nie wiem co tu by jeszcze można było dodać

                Komentarz

                Pracuję...